• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån 140 000 kr. Vad behöver jag göra för att förbättra mitt kredit?

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Alla banker har väl inte lösenkrav på hela summan så det borde funka att söka 140k och ange att lösa 80k ifall lösenkrav dyker upp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Inte 20:e varje månad. Oftast mellan 15-20, men den kan ske någon dag/några dagar innan eller efter.

Ibland kan man se nya betyget innan den 20e men då är det rätt riskfyllt att söka då det inte är säkert att det nya riskbetyget faktiskt syns i ansökan.
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Ibland kan man se nya betyget innan den 20e men då är det rätt riskfyllt att söka då det inte är säkert att det nya riskbetyget faktiskt syns i ansökan.
Ibland kan man se nya betyget innan den 20e men då är det rätt riskfyllt att söka då det inte är säkert att det nya riskbetyget faktiskt syns i ansökan.

När är det säkrast att söka? Typ när kreddy uppdaterats eller ska man kolla på MinUC?
Är orolig att inte få något bra erbjudande med 2,8 i betyg. Vill helst ha 4 ish i ränta och inte betala mer än 1500k i månaden.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
När är det säkrast att söka? Typ när kreddy uppdaterats eller ska man kolla på MinUC?
Är orolig att inte få något bra erbjudande med 2,8 i betyg. Vill helst ha 4 ish i ränta och inte betala mer än 1500k i månaden.

Vänta till minUC har uppdaterat för att vara på den säkra sidan.

Sen måste jag säga att det nog blir svårt att få runt 4% i ränta dels för att bankerna ger volymbaserade räntor(ju högre belopp desto lägre ränta) och dels för att du nog bör ligga under 1% i riskbetyg. Vänta till i augusti om du kan!
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Vänta till minUC har uppdaterat för att vara på den säkra sidan.

Sen måste jag säga att det nog blir svårt att få runt 4% i ränta dels för att bankerna ger volymbaserade räntor(ju högre belopp desto lägre ränta) och dels för att du nog bör ligga under 1% i riskbetyg. Vänta till i augusti om du kan!

Tack för tipset. Kan tyvärr inte vänta till Augusti men få se vad betyget landar på runt den 20e och sedan planera hur jag ska göra.
Vad tror du att betyget blir med 80k blanco, nollat kreditkort och 3ff?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Tack för tipset. Kan tyvärr inte vänta till Augusti men få se vad betyget landar på runt den 20e och sedan planera hur jag ska göra.
Vad tror du att betyget blir med 80k blanco, nollat kreditkort och 3ff?

Svårt att säga, det sjunker nog tyvärr inte jättemycket. Har du tur hamnar du under 2% men jag hade inte hoppats på det. Viktigt att komma ihåg att om inte betalkoll och kreditkortet står som avslutade så ligger dom ändå och belastar trots att de är nollade.
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Svårt att säga, det sjunker nog tyvärr inte jättemycket. Har du tur hamnar du under 2% men jag hade inte hoppats på det. Viktigt att komma ihåg att om inte betalkoll och kreditkortet står som avslutade så ligger dom ändå och belastar trots att de är nollade.

Betallkoll är avslutad men inte BN då jag behöver kortet. Vi få se hur det blir. Jag uppdaterar efter den 20e. :)
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Kanske missat det i tråden men vad har du för ränta hos SEB ?
 

mumin

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
9 Juli 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!
Jag vill också ta ett samlingslån för att betala av krediter.
Vad tror ni jag hsr för förutsättningar?
Inkomst 391000
Underskott 104000
4.2 i UC
3 ff försvinner nu i juli och början av augusti
Mvh
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp